طرز تهیه شوید پلو خوشمزه
نوشته شده توسط : امیر اصغری

برنج ساده همیشه در سفره های ما جای داشته ولی همیشه برنج ساده نیست و میتواند همراه با سبزی جات معطر طعم و عطر خاصی به خود بگیرد حالا شما میخواهید طرز تهیه شوید پلو خوشمزه و ترفندهای ریز آن را یاد بگیرید تا انتها همراه ما باشید تا نکاتی ریز و کار ساز برای شما عزیزان بنویسیم.

شوید پلو از آن دسته پلو هایی است که میتوان با هر ترکیبی نوش جان کرد به عنوان مثال : فراورده‌های گوشتی ، ماهی و تن ماهی ، میگو ، مرغ ، ماست موسیر و حتی تخم مرغ که این ترکیب مخصوص افراد ورزشکار است سرو شود. در کل شوید پلو طرفدار های خاص خود را دارد و میتوانید برای بهتر شدن شوید پلو از باقالی نیز استفاده کنید.

مواد لازم تهیه شوید پلو خوشمزه

شوید پلو یکی از غذاهای پلو پایه است که با این همه طرفدار مواد لازم کمتری نسبت به طعم و عطر خود دارد چون شوید خود طعم عالی به غذا شما میدهد و چنان چه دوست داشتید میتوانید از سیر هم به عنوان یک طعم دهنده قوی استفاده کنید. در زیر مواد لازم برای تهیه شوید پلو برای ۴ نفر (تقریبی) را مینویسیم.

مواد لازم :

برج ۳ لیوان پر

شوید تازه (ریز خرد شده) ۲ پیمانه

سیر ۳ حبه

زعفران دم شده ۳ قاشق غذاخوری

نمک و روغن به مقدار لازم

زیره به دلخواه ( اگر طعم زیره را نچشیده‌اید پیشنهاد میکنیم که به شویدپلو اضافه نشود و حتما قبل از اضافه کردن طعم زیره را مزه کنید )

طرز تهیه شوید پلو

 

پیش غذای جذاب برای میهمانی | طرز تهیه سوپ سفید

طرز تهیه شوید پلو خوشمزه

برنج را در مقداری آب ولرم به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید و مقدار مورد نیاز نمک به آن اضافه می‌کنیم سپس برنج خیس شده را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا نرم شود سپس با آب سرد شروع به آبکشی کامل برنج میکنیم. شما زمانی باید برنج را آبکش کنید که برنج به خوبی نرم شده باشد برای تست این کار وقتی برنج را میان دو انگشت فشار می دهید اطراف برنج نرم شده و مغز برنج کمی خام می باشد.

ته قابلمه ته دیگ دلخواه خودتان را قرار دهید به عنوان مثال می توانید از سیب زمینی و کمی کنجد برای ته دیگ سیب زمینی و برخی ته دیگ مد نظر خود مانند لبو آلبالو کشمش و حتی نان لواش نیز استفاده کنید. سپس برنج را لایه لایه یک لایه برنج و یک لایه شوید خرد شده تازه بریزید.

در اینجا برای طعم دار کردن شوید پلو می توانید از سیر به دلخواه استفاده کنید. سیر را لابلای برنج قرار دهید زیر برنج را روشن کرده و حرارت را زیاد کنید تا برنج کمی بخار بکند.

نصف لیوان آب را به همراه چند قاشق روغن زعفران دم کرده به برنج اضافه کنید در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا برنج به آرامی دم بکشد.

در قابلمه را بگذارید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید صبر کنید تا برنچ شما به آرامی دم بکشد. پس از پخت شوید پلو میتوانید آن را در ظرف بکشید و همراه ترکیب هایی که برای شما در زیر میگوییم نوش جان کنید.

به همراه شوید پلو میتوانید ماهی ، میگو ، گوشت ماهیچه ، مرغ و … سرو کنید. شوید پلو از آن دسته از پلوهایی است ک میتوان با هر ترکیبی آن را میل کرد. برای بهتر شدن شوید پلو میتوانید از باقالی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه شوید پلو خوشمزه

طرز تهیه شوید پلو خوشمزه همراه ماهیچه

در اینجا قصد داریم تا طرز تهیه شوید پلو خوشمزه به همراه ماهیچه را برای شما بنویسیم تا ترکیبی بینظیر و لذیذ برای خانواده و دوستانتان فراهم کنید.

مواد لازم برای شوید پلو با ماهیچه:

گوشت ماهیچه گوسفندی تازه ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱/۵ قاشق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

هویج ۱ عدد

نمک ، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

همزمان با طبخ شوید پلو شما عزیزان باید ماهیچه گوسفندی خود را در ظرفی جدا آب پز کنید. ابتدا ماهیچه را با پیاز و روغن کمی تفت دهید و پس از آن آب ، رب و طعم دهنه مخصوص خود را به آن اضافه کنید. و اجازه دهید تا کاملا ماهیچه پخته شود پس از مدتی زیر قابلمه را کم کنید تا ماهیچه شما لعاب بندازد و کامل پخته شود. میتوانید برای بهتر قوام آمدن و قوت بیشتر ماهیچه از آب قلم به جای آب معمولی استفاده کنید که بسیار بیشتر از آب معمولی قوت دارد.

سپس شوید پلویی را که طبق دستور پخت بالا آماده کردید را در ظرفی جدا میکشیم و ماهیچه را در ظرفی جدا.

برای تزئین روی شوید پلو میتوانید از کشمش ، زرشک ، گردو ، خلال پسته و بادام ، پیاز داغ و دارچین استفاده کنید تا هم ظاهری زیبا داشته باشید هم طعم متفاوتی.

طرز تهیه شوید پلو خوشمزه

در آخر

و در آخر شوید پلو جزو پلوهای بسیار جذاب میباشد که دل هر شکم بازی را میبرد. مدت زمان آماده سازی مواد اولیه شوید پلو تقریبا ۳۰ دقیقه میباشد. و زمان پخت تا ته دیگ طلائی تقریبا ۱ ساعت ( بستگی به حرارت گاز شما دارد ) میباشد.

شما عزیزان در این آموزش آشپزی طرز تهیه شوید پلو خوشمزه را یاد گرفتید که میتوانید به بعد از این به راحتی برای خود و دوستانتان شوید پلویی خاص آماده کنید و لذت بیشتری ببرید از آشپزی.

امیدواریم که تنی سالم داشته باشید و دلی خوش در کنار خانواده و دوستانتان.

 

صفحه اینستاگرام هرزمان را دنبال کنید | بازدید از صفحه





:: برچسب‌ها: طرز تهیه شوید پلو خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: